Πρώτα ο μαθητής

5 03 2010

Αρχίζει το ματς. Ο καλός συνάδελφος και φίλος μου έστειλε το «το σχέδιο δράσης για την υλοποίηση των προγραμματικών« τους «δεσμεύσεων στο χώρο της παιδείας» μας, λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση για το πετσόκομμα του μισθού μας και την αύξηση του ωραρίου μας από τη σοσιαληστική (όχι, δεν είναι ορθογραφικό λάθος) μας κυβέρνηση. Λαμπάκια άρχισαν να αναβοσβήνουν, ατμοί να πετάγονται, αφροί να στάζουν και λίγο πριν το εγκεφαλικό πήρα τη μεγάλη απόφαση. Θα το παραθέσω κομμάτι – κομμάτι προσθέτοντας τα δικά μου σχόλια, τα οποία θα είναι μέσα σε παρενθέσεις για να ξεχωρίζουν. Κατά τα άλλα το κείμενο παρατίθεται αυτούσιο, όπως το παρέλαβα.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ……

Υποβάλλουμε σήμερα στον Πρόεδρο της Κυβέρνησης και το Υπουργικό Συμβούλιο, το σχέδιο δράσης για την υλοποίηση των προγραμματικών μας δεσμεύσεων στο χώρο της παιδείας, και ειδικότερα στον τομέα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ έπονται και άλλα. (και αυτό δεν είναι υπόσχεση, είναι απειλή)

Άννα Διαμαντοπούλου

Υπουργός Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

1. ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ. Είναι η νέα αντίληψη στο νέο σχολείο που οραματιζόμαστε. Ξεκινάμε από το άλφα, όπως λέμε ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ. (την οποία σκοπεύουμε να κάνουμε χωρίς να διαθέσουμε επιπλέον κονδύλια για την εκπαίδευση. Άλλωστε κάτι πρέπει να μείνει για να φάμε κι εμείς) Προσαρμόζουμε το ελληνικό σχολείο στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, βάζοντας στο επίκεντρο τη βασική αυτή κατευθυντήρια επιλογή της πολιτικής μας. (δηλαδή να συνεχίσει το σχολείο να παράγει τους λοβοτομημένους ηλίθιους που συνεχίζουν να μας ψηφίζουν) Οι επιλογές, οι ρυθμίσεις, οι επενδύσεις, οι αποφάσεις μας αφορούν πρώτα από όλα (στο να υποβαθμίσουμε κι άλλο) την ποιότητα της εκπαίδευσης δηλαδή στο αποτέλεσμα για τον μαθητή

2. ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΠΙΣΩ. Τα παιδιά μας, οι νέοι και οι νέες μας, βρίσκονται μπροστά σε τεράστιες προκλήσεις που αφορούν το μέλλον τους. Για να τις αντιμετωπίσουν με επιτυχία, για να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα, χρειάζονται πολύ ευρύτερες γνώσεις και δεξιότητες απ’ ό,τι χρειάστηκαν ποτέ στο παρελθόν.  (Έτσι, θα γράψουμε ακόμα μια σειρά νέων βιβλίων στο γόνατο και θα επιμορφώσουμε τους εκπαιδευτικούς στη χρήση τους όχι την ημέρα του αγιασμού, όπως κάναμε με τα τελευταία, αλλά την ημέρα που θα τα αποσύρουμε)Τα εφόδια που θα πάρουν από το σχολείο σήμερα, θα είναι οι αυριανές ευκαιρίες τους για κοινωνική πρόοδο και επιτυχία. Και αυτό αφορά όλα τα παιδιά, χωρίς κοινωνικές, οικονομικές, μορφωτικές, θρησκευτικές (αρκεί να είναι όλοι βαφτιστήρια του Άνθιμου) ή πολιτισμικές διακρίσεις και ανισότητες.

3. Το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ απαιτεί ανασχεδιασμό σε βάθος. Με νέα αναλυτικά προγράμματα, νέες διδακτικές μεθόδους, καινοτόμες δράσεις, πολιτιστική ζωή και με σύγχρονα ψηφιακά εκπαιδευτικά μέσα. (Όλα αυτά βέβαια, χρειάζονται χρήμα, οργάνωση σε βάθος χρόνου, μετεκπαίδευση και επιμόρφωση όλων όσων στελεχώνουν την εκπαίδευση, αλλά επειδή αυτά δε μας βρίσκονται τώρα πρόχειρα, θα τα εξαγγείλουμε και βλέπουμε)

4. Το Νέο Σχολείο είναι πρώτα απ’ όλα ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ…ΤΟΙΧΟΥΣ! Ένα σχολείο ανοικτό στις ιδέες, και στην κοινωνία, στην γνώση και το μέλλον, που αξιοποιεί κάθε σύγχρονο εργαλείο. Ο διαδραστικός πίνακας, το ηλεκτρονικό βιβλίο, το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, ο προσωπικός μαθητικός υπολογιστής:

–       διευρύνουν τους ορίζοντες κάθε μαθητή και μαθήτριας,

–       καταργούν τα σύνορα της γνώσης,

–       διευκολύνουν την επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό,

–       συνδράμουν στο να ολοκληρώνεται η μαθητική διαδικασία στο σχολείο,  ώστε   «η τσάντα να μένει στο σχολείο»,

–      εμπλουτίζουν τον μαθητικό βίο με δραστηριότητες εκπαιδευτικού παιχνιδιού και δημιουργικές εργασίες.

(Και επειδή τα κάνουν όλα αυτά, κοστίζουν περισσότερα κι απ’ όσα κλέψαμε την τελευταία μας τετραετία, οπότε θα δώσουμε ελάχιστα τέτοια μέσα σε πειραματικά σχολεία, ή σε σχολεία ακριτικών περιοχών όπως το Κολωνάκι, η Εκάλη, άντε και το Πανόραμα και οι υπόλοιποι θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν κιμωλίες)

5. Το Νέο Σχολείο κτίζεται με θεμέλια στο νηπιαγωγείο και το Δημοτικό. (Αυτός είναι ο λόγος που δε χτίζονται Νηπιαγωγεία αρκετά για όλο το μαθητικό πληθυσμό και στα αστικά κέντρα τα παιδιά πηγαίνουν στο Νηπιαγωγείο μόνο εφόσον κληρωθούν.) Επικεντρώνουμε στην πραγματική μαθητική ζωή, έτσι όπως αυτή ξεκινάει από το νηπιαγωγείο και συνεχίζεται στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο.  Δεν επικεντρώνουμε  στις εισαγωγικές εξετάσεις (τις οποίες φυσικά και δεν πρόκειται να καταργήσουμε. Εξάλλου, τόσες χιλιάδες φροντιστήρια πώς θα συνεχίσουν να γδύνουν τους γονείς και να θεμελιώνουν ατράνταχτα την παραπαιδεία;) όπως συνέβη αρκετές φορές μέχρι σήμερα, – χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα  – αλλά εκεί που μπαίνουν βάσεις  της μάθησης. αλλά και του νέου τρόπου πρόσβασης στα ΑΕΙ.

6. ΜΕ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗ ΤΟΝ ΜΑΧΟΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ, το Νέο Σχολείο θα πετύχει   τους στόχους του.(Και για να είμαστε σίγουροι, θα συνεχίσουμε να του δίνουμε βασικό μισθό της πλάκας, θα συνεχίσουμε να προσλαμβάνουμε ωρομίσθιους – δουλοπάροικους, και θα συνεχίσουμε να αποσπάμε χιλιάδες μόνιμους εκπαιδευτικούς σε γραφεία διοίκησης, βουλευτών, μητροπόλεων κτλ.Όσο για τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στα σχολεία, φυσικά και ΔΕΝ πρόκειται να τα καλύψουμε με τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που είναι αποσπασμένοι. Αυτοί έχουν άλλη, σοβαρότερη δουλειά από το να εκπαιδεύουν τα παιδιά σας – τα δικά μας τα στέλνουμε σε ιδιωτικά σχολεία, ή στο εξωτερικό ) Το  Νέο Σχολείο δίνει έμφαση στη συνάρθρωση, τη συνέργεια και τον συντονισμό μεταξύ των βαθμίδων της εκπαίδευσης. Ισχυροποιείται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαδικασία αναβάθμισης του σχολείου, με πρωτοβουλίες αυτενέργειας και κίνητρα καινοτομίας,  με τις γνώσεις που χρειάζεται για να ανταποκριθεί στην υψηλή αποστολή του και με αντίστοιχο υψηλό κύρος,  θέση  στην κοινωνία και αμοιβή (από την οποία θα αφαιρούμε ένα μισθό το χρόνο για να καλύψουμε τα χρέη που εμείς και τα τσιράκια μας δημιουργήσαμε) .

7. ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Το Νέο Σχολείο καλλιεργεί την περιβαλλοντική συνείδηση στο Μαθητή. (Αλλά μην ανησυχείτε, το Κράτος φροντίζει να την εξανεμίσει, εξασφαλίζοντας την αυτοκαταστροφή κάθε προσπάθειας για ανακύκλωση ή απλά αγοράζοντας για τους υπηρέτες του Λαού αυτοκίνητα που καταναλώνουν 39 λίτρα βενζίνης στα 100 χιλιόμετρα. Μη ρωτήσετε ποιος πληρώνει για όλα αυτά…) Η εξοικονόμηση ενέργειας (στις δημόσιες υπηρεσίες με τα κλιματιστικά στο φουλ και όλα τα παράθυρα ανοιχτά), Η υγιεινή διατροφή, η φροντίδα και ο σεβασμός στο περιβάλλον (το οποίο σας αφήνουμε να ρημάζετε ατιμώρητα, ακριβώς για να κάνουμε κι εμείς το ίδιο) και η ικανότητα αξιοποίησής του με βιώσιμο τρόπο περνάει από τη βιωματική γνώση και το «παιχνίδι»  του μαθητή με τη φύση που μετατρέπεται σε προστασία και αγάπη για αυτήν.

8. ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ , σε αρμονική σύνδεση με τη Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης. Το νέο σχολείο συνδέεται με τις τοπικές κοινωνίες. (Θέλουμε να τα ρίξουμε όλα στα νύχια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του μοναδικού φορέα που μπορεί να είναι και είναι περισσότερο διεφθαρμένος από την Κυβέρνηση) Είναι το σχολείο όπου θεσμικό και ουσιαστικό ρόλο έχουν όλοι: οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι ίδιοι οι μαθητές, η τοπική αυτοδιοίκηση (Οπότε, αν τα μούτρα κάποιου εκπαιδευτικού δεν αρέσουν στο μαθητή, το γονιό, τον προύχοντα του χωριού, ο εκπαιδευτικός θα απολύεται από αυτούς. Εμείς δε θα έχουμε καμία ευθύνη). Η νέα διοικητική δομή της Χώρας, αποτελεί την βάση  για μια νέα σχέση παιδείας και τοπικής κοινωνίας, με μεταφορά νέων αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο του Συντάγματος.

9. ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. Κεντρική προγραμματική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ. Η εκπαίδευση παραμένει προτεραιότητα στον προϋπολογισμό, παρά την  εξαιρετικά αρνητική και δύσκολη δημοσιονομική συγκυρία. Η επιλογή αυτή αντανακλά τη βαθιά μας πεποίθηση πως το κλειδί, για την αναπτυξιακή προοπτική, την  συνολική και ατομική πρόοδο είναι η παιδεία. (Και για να είμαστε σίγουροι ότι αυτός ο τόπος δε θα έχει καμία πιθανότητα για αναπτυξιακή προοπτική, για συνολική και ατομική πρόοδο μέσω της παιδείας, ΘΑ ΤΗΝ ΠΑΤΑΞΟΥΜΕ)

Advertisements

Ενέργειες

Information

One response

5 03 2010
Γιώργος

Tην τελείωσες αυτή την μεταρρύθμιση…!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: