Ποιά παιδεία, ποιά διά βίου μάθηση, ποιά αναβάθμιση του εκπαιδευτικού όταν το υπουργείο δεν χορηγεί νέες εκπαιδευτικές άδειες;

2 06 2010

(Το άρθρο που ακολουθεί το βρήκα – χάρη σε συναδέλφους – στο www.alfavita.gr. Συμφωνώ με τα γραφόμενα και το αναδημοσιεύω αυτούσιο.)

Όταν εδώ και χρόνια είναι γνωστό πως η επιμόρφωση είναι ανύπαρκτη, πρόχειρη ή ελλειπής, όταν είναι γνωστό πως η ποιότητα της ως επί το πλείστον δεν είναι η καλύτερη και ενώ το υπουργείο έχει κάνει ολόκληρη καμπάνια περί αναβάθμισης του ρόλου του εκπαιδευτικού και περί της σημασίας της κατάρτισης του, με ποιό σκεπτικό ακριβώς αφαιρεί από τον εκπαιδευτικό κλάδο την μοναδική δυνατότητα που είχε για ουσιαστική και εις βάθος μετεκπαίδευση;

Πιστεύουν στο Υπουργείο πως η πολυδιαφημισμένη επιμόρφωση για το νέο σχολείο μπορεί να αντικαταστήσει σπουδές επιπέδου μεταπτυχιακού ή διδακτορικού; Είναι μάλλον αστείο να το συζητάμε. Μήπως νομίζουν πως η βελτίωση των πρακτικών στην τάξη γίνεται με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος και δεν χρειάζονται περαιτέρω σπουδές; Πιστεύουν ίσως πως ο μισθός τρεις κι εξήντα (και πλέον μόνο τρεις) που δεν επαρκεί ούτε για τα προς το ζην, θα φτάνει για αποταμίευση για σπουδές; Θεωρούν πως εκπαιδευτικοί των τριάντα πέντε και άνω για να μην πω σαράντα και άνω, πολλοί από τους οποίους έχουν οικογενειακές υποχρεώσεις, θα χαρτζηλικώνονται από τους γονείς τους για να σπουδάζουν; Μήπως θεωρούν πως η επιστήμη έχει προχωρήσει τόσο πολύ ώστε οι εκπαιδευτικοί διακτινιζόμενοι να μεταβαίνουν εύκολα μετά το πέρας του ωραρίου τους από το νησί ή το βουνό, όπου εργάζονται, στο Πανεπιστήμιο που φοιτούν;

Είναι πραγματικά περίεργη η ευκολία με την οποία βρίσκουν 300.000 ευρώ για το Ινστιτούτο Ορθόδοξης Θεολογίας στην Ελβετία και άλλα 200.000 για κουρτίνες και άλλα 195.000 για υπερωρίες 55 διοκητικών υπαλλήλων και ποιός ξέρει πόσα ακόμη που δεν γνωρίζουμε και δεν βρίσκουν κονδύλια για τις άδειες των εκπαιδευτικών.

Η απόφαση αυτή είναι απαράδεκτη και προκλητική. Σε συνδυασμό με όλες τις υπόλοιπες εξαγγελίες περί αναβάθμισης του ρόλου του εκπαιδευτικού αποτελεί καθαρό εμπαιγμό της εκπαιδευτική κοινότητας. Τόση αδιαφορία της πολιτικής ηγεσίας απέναντι στους συναδέλφους που αυτή τη στιγμή δεν θα μπορέσουν να ξεκινήσουν καν τις σπουδές τους στα Πανεπιστημιακά ιδρύματα που τους δέχτηκαν; Καταλαβαίνουν οι υπεύθυνοι τί σημαίνει να γίνεσαι δεκτός για μεταπτυχιακό ή διδακτορικό και να έρχεται ένα Υπουργείο που ονομάζεται Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης (τί ειρωνία) να σου κλείνει την πόρτα και της παιδείας και της διά βίου μάθησης;

Αυτές είναι τραγικές τακτικές και ανεύθυνες πολιτικές. Το καλύτερο που έχει να κάνει αυτό το Υπουργείο, αν θέλει να τιμήσει το όνομα του, είναι να βρει άμεσα κονδύλια για εκπαιδευτικές άδειες. Γιατί θυμηθήκαμε μόνο τα θρησκεύματα και βρήκαμε τα 300.000 ευρώ για την Ορθόδοξη Θεολογία στην Γενεύη, αλλά ξεχάσαμε όπως φαίνεται τα υπόλοιπα και αδυνατούμε να βρούμε κονδύλι για την κατάρτιση του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα.

Ελένη Παπαδοπούλου

Advertisements

Ενέργειες

Information

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: