Απλά μαθηματικά

22 08 2010

Αριθμός των εκπαιδευτικών που επιστρέφουν στην τάξη (θεωρητικά) από γραφεία εκπαίδευσης, βουλευτών, υπουργών, μητροπολιτών, βιβλιοθήκες, οργανισμούς και άλλα ευαγή ιδρύματα: 5.136

Αριθμός των εκπαιδευτικών που δεν παίρνουν εκπαιδευτική άδεια: 900

Αριθμός των εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται: 2.825

Για να δούμε τώρα: 5.136 + 900 + 2.825 = 8.861 εκπαιδευτικοί θα μπουν ή θα παραμείνουν στα σχολεία όλων των βαθμίδων κατά το προσεχές σχολικό έτος.

Αριθμός των εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτούνται: 11.466

Κάπως έτσι προκύπτουν περισσότερες από 2.500 κενές θέσεις εκπαιδευτικών, θα πει κάποιος που είναι έξω από το χώρο της εκπαίδευσης. Έλα όμως που δεν είναι έτσι…

Σύμφωνα με στοιχεία για την περσινή χρονιά, είχαμε 5.556 νέους διορισμούς και λιγότερες από 4.500 συνταξιοδοτήσεις.
Πόσες ήταν οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία; Γύρω στις 7.000. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, των δύο ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών, τα κενά που αναμένεται να δημιουργηθούν τη φετινή χρονιά πλησιάζουν τον αριθμό των 23.000!!!

Από οικονομικής άποψης, περίπου 20.000 οικογένειες θα στερηθούν ένα εισόδημα που πιθανόν να το έχουν και ανάγκη. Η αγορά θα στερηθεί την κατανάλωση σε αγαθά και υπηρεσίες που αντιστοιχεί σε αυτά τα εισοδήματα, το κράτος θα στερηθεί τους ανάλογους φόρους που θα εισέπραττε από τους εκπαιδευτικούς, αλλά και από όσους θα τους πουλούσαν αγαθά και υπηρεσίες, και πάει λέγοντας.

Από κοινωνικής άποψης, δεκάδες χιλιάδες μαθητών θα χάσουν από λίγες έως πάρα πολλές ώρες ή μέρες διδασκαλίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα ίδια τα παιδιά, αλλά και για τους (εργαζόμενους) γονείς τους.

Πώς σκοπεύει να καλύψει όλα αυτά τα κενά η υπουργάρα μας; Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου έχουν δεσμευθεί πιστώσεις για την πρόσληψη 11.000 αναπληρωτών πλήρους και μειωμένου ωραρίου (αυτούς τους τελευταίους τους λέγαμε ωρομίσθιους μέχρι πέρσι, αλλά η σούπερ γουάου κυβέρνησή μας που καίγεται για τους εργαζόμενους, κατάργησε τον όρο «ωρομίσθιος»).

Αφού τελειώσαμε με τα μαθηματικά, ας κάνουμε και λίγη γλώσσα.

Μόνιμος υπάλληλος: προσλαμβάνεται για να καλύψει πάγιες και διαρκείς ανάγκες, όπως ας πούμε η μόρφωση των μελλοντικών πολιτών.

Αναπληρωτής υπάλληλος: προσλαμβάνεται για να καλύψει για ορισμένο χρονικό διάστημα έκτακτες ανάγκες (π.χ. απουσία μόνιμων υπαλλήλων, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε περίοδο που οι προσλήψεις των μόνιμων έχουν ολοκληρωθεί), οι οποίες ανάγκες δημιουργούνται είτε προγραμματισμένα, (π.χ. μακρόχρονες άδειες, μετατάξεις) είτε ξαφνικά (π.χ. ατυχήματα, εγκυμοσύνες). Ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός απολύεται με τη λήξη του σχολικού έτους, ή όταν επιστρέψει ο μόνιμος, του οποίου τη θέση καλύπτει.

Αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου, ή Ωρομίσθιος υπάλληλος: προσλαμβάνεται για να καλύψει κάποιο κενό που δημιουργήθηκε έκτακτα, το οποίο όμως κενό προσφέρει κατά πολύ μειωμένο ωράριο εργασίας. Ως εκ τούτου, ο ωρομίσθιος πληρώνεται ανάλογα με τις ώρες εργασίας και όχι με μηνιαίο μισθό.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του καθεστώτος των ωρομισθίων, είναι ο καθηγητής μουσικής που είχαμε πέρσι στο σχολείο μας. Ο συνάδελφος αναγκαζόταν να έρχεται από την Κατερίνη (από όπου κατάγεται, έμενε και εργαζόταν για λίγες ακόμα ώρες σε κάποιο άλλο σχολείο) στη Νέα Φώκαια και πληρωνόταν – όποτε οι υπεύθυνοι φωστήρες το θυμόντουσαν – με το αμύθητο ποσό των 6 περίπου ευρώ την ώρα.

Με άλλα λόγια, η υπουργάρα μας, όπως και άλλοι/άλλες υπουργάρες πριν από αυτήν θέλει με πορδές να βάψει αυγά.
Θέλει να καλύψει, λέει, τα κενά στις σχολικές αίθουσες, προσλαμβάνοντας λιγότερους εκπαιδευτικούς από αυτούς που τα σχολεία και τα παιδιά μας χρειάζονται.
Θέλει να βελτιώσει, λέει, την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουμε, αλλά δέχεται τις συνεχείς μειώσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών.
Θέλει, λέει, εκπαιδευτικούς με συνεχή επιμόρφωση, αλλά αρνείται να δώσει εκπαιδευτικές άδειες σε αυτούς που έχουν τη διάθεση να γίνουν καλύτεροι στη δουλειά τους.
Θέλει να προσλάβει, λέει, νέους εκπαιδευτικούς, αλλά να μην τους πληρώνει, έστω αυτά τα λίγα που δικαιούνται.
Θέλει να βάλει, λέει, πρώτα το μαθητή, αλλά συμπτύσσει τμήματα και αυξάνει των αριθμό των μαθητών ανά τάξη.
Τελικά το μόνο πράγμα που πραγματικά θέλει, αλλά δεν το λέει, είναι να υποβαθμίσει και συστηματικά να καταστρέψει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα.

Αλλά τι τη νοιάζει; Σάμπως τα δικά της παιδιά, ή τα παιδιά των συντρόφων της θα πληρώσουν την κοντόφθαλμη πολιτική της;

Advertisements

Ενέργειες

Information

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: