Αγάπη μου, συρρίκνωσα την Παιδεία

18 03 2011

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 1523 σχολεία σε 672, καταργούνται δηλαδή 851 σχολεία! Επιπλέον υποβιβάζονται 157 δημοτικά και 92 νηπιαγωγεία. Στα νούμερα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται τα εκατοντάδες ολοήμερα τμήματα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία τα οποία επίσης καταργούνται.

Δείτε το δελτίο τύπου του Υπουργείου Αποδόμησης της Παιδείας και Δια Βίου Κοροϊδίας για τα σχολεία που καταργούνται (παρντόν, συγχωνεύονται)  εδώ,

και πάρτε μια γεύση από την εγκύκλιο περί συγχωνέυσεων:

«Στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα προκύψουν από τις συγχωνεύσεις, για το σχολικό έτος 2011-2012, σας γνωρίζουμε ότι ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα θα έχει ως εξής

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Ο αριθμός των μαθητών θα είναι μέχρι είκοσι πέντε (25).

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Ο αριθμός των μαθητών θα είναι μέχρι είκοσι πέντε (25) με προσαύξηση 10% .»

Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Αριθ. Πρωτ. 29188/Γ2/14-03-2011 του ΕΝΙΑΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΤΜΗΜΑ Α

Προσέξτε τώρα κουτοπονηριά των συντακτών της εγκυκλίου: ο μέγιστος αριθμός των 25 (ή 25 + 10% δηλαδή 28) ορίζεται ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ και πάλι, ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2011 – 2012. Διαβάστε ξανά το κείμενο της εγκυκλίου, αν αμφιβάλλετε.

Τι γίνεται με τα υπόλοιπα σχολεία, αυτά που δε συγχωνεύονται; Μα φυσικά τιμωρούνται διατηρώντας τους τρέχοντες αριθμούς μαθητών, δηλαδή 25 με 30 ανά τμήμα (στα αστικά κέντρα που συγκεντρώνουν το 60 – 70% του πληθυσμού της χώρας). Τι γίνεται όταν παρέλθει το σχολικό έτος 2011 – 2012 που ορίζει η εγκύκλιος; Μα φυσικά όλα τα σχολεία, συγχωνευμένα ή μη θα επιστρέψουν στο καθεστώς των 25 – 30 μαθητών ανά τμήμα.

Νύχτα ανακοινώθηκαν οι προτάσεις του υπουργείου για τις συγχωνεύσεις. Γιατί άραγε; Μήπως για να μας πιάσουν όλους κοιμώμενους; (λέω, τώρα εγώ, ο κακεντρεχής). Και μόλις ξημέρωσε, σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προσπάθησε με την περίεργη (αλήθεια, πόσοι εξακολουθούν να παραξενεύονται από αυτή;) στήριξη των μέσων ενημέρωσης να πετύχει τον κατευνασμό και τον αποπροσανατολισμότης κοινής γνώμης.

Η έμπνευσή τους δεν αποδείχθηκε και πολύ πετυχημένη, αφού οι αντιδράσεις ξεκίνησαν αμέσως. Αποκλεισμοί δρόμων, καταλήψεις σχολείων, εισβολές στις Περιφερειακές διευθύνσεις, συμβολικές καταλήψεις εθνικών οδών και άνοιγμα διοδίων, λαϊκές συνελέυσεις προς ενημέρωση των πολιτών για τις επιπτώσεις από τις συγχωνεύσεις είναι στην ημερήσια διάταξη σε ολόκληρη τη χώρα.

Ποιοι είναι αυτοί που αντιδρούν; Η… γυναίκα του Πάγκαλου (υποψήφια στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές) σήκωσε «αυθόρμητα» μπαϊράκι ενάντια στο νέο σχολικό χάρτη της χώρας που ανακοίνωσε η κυβέρνηση στην οποία συμμετέχει ο άντρας της. (Μάλλον θα πέφτει κρεβατομουρμούρα το βράδυ στο παγκαλέικο, εκτός αν η αντίδραση έγινε κατόπιν… συνεννόησης. Λέτε; Μα πόσο κακεντρεχής είμαι τελοσπάντων!!!) Πέρα από τους «υψηλούς προσκεκλημένους», μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, τοπικοί φορείς είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν το νέο κουτσούρεμα της εκπαίδευσης να περάσει έτσι.

Θαυμάστε τώρα αντίδραση της δημοκρατικά εκλεγμένης Καταστροφής που φέρει τον τίτλο της Υπουργού. «Δεν μπορεί κανείς να χρησιμοποιεί τα παιδιά και την εκπαίδευσή τους: να βγαίνουν τα παιδιά από τις τάξεις και να χρησιμοποιούνται ως θέαμα σε κανάλια και μάλιστα σε ώρες μαθήματος», δήλωσε η Υπουργός Αποδόμησης της Παιδείας και Δια Βίου Κοροϊδίας, και συνέχισε: «Θα ήθελα να κάνω έκκληση σε ορισμένους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Εκπαίδευσης, να μην εμπλέκουν τα παιδιά σε αντιπαραθέσεις, που αφορούν στη διοικητική αναδιάρθρωση της Εκπαίδευσης».

Δηλαδή, ρουφήξτε δημοκρατικότατα το αυγό σας και μη μιλάτε, γιατί στο κάτω κάτω της γραφής δεν έχετε δικαίωμα λόγου και αντιρρήσεων στις αποφάσεις που παίρνουμε για σας, χωρίς να ρωτήσουμε κανέναν (;!;!;!) Προσέξατε τα κροκοδείλια δάκρυα για χαμένες ώρες μαθημάτων από το άτομο που φέρει ΤΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ για χιλιάδες ώρες που χάθηκαν ΚΑΙ φέτος, επειδή δεν διόρισε εκπαιδευτικούς (κυρίως ειδικοτήτων) ακόμα και στα 800 σχολεία – μοντέλα του νέου διευρυμένου ωραρίου;

Μετά από όλα αυτά βέβαια, πρόσθεσε ότι «το υπουργείο Παιδείας είναι ανοιχτό σε κάθε συζήτηση, σε κάθε κριτική και αντιπαράθεση, υπάρχει όμως μια «κόκκινη γραμμή»». Είναι άραγε αυτό, σύμπτωμα κάποιας ανίατης αρρώστιας, ή απλά μας θεωρεί όλους ηλίθιους;  Και συνέχισε: «είναι πολύ σημαντικό να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους για τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η κατάθεση των επιχειρημάτων στο συγκεκριμένο θέμα». Όλοι, εκτός από την ίδια και τους παρατρεχάμενούς της, φυσικά. Άλλωστε αποτελούν όλοι τους ομάδα «μειωμένης ευθύνης»…

Πάρτε και ένα παράδειγμα επί της ουσίας των συγχωνεύσεων. Εδώ και 20 χρόνια ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων χτίζει μικρά σχολεία των 10-12 τμημάτων, επειδή αυτό είναι το παιδαγωγικά ορθό και επιστημονικά τεκμηριωμένο.  Με τα νέα μέτρα (για κάσα) στην εκπαίδευση δημιουργούνται τεράστια σχολικά συγκροτήματα, χωρίς την παραμικρή πρόβλεψη για κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές. Δείτε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του εμπαιγμού μας σε άρθρο της Ελευθεροτυπίας εδώ.

Και ακόμα δεν άνοιξα το στόμα μου για τα σχολεία που απέκτησαν καινούριες κτιριακές εγκαταστάσεις και τώρα το φιρμάνι των συγχωνεύσεων (απο)φασίζει την εγκατάλειψη του νέου κτιρίου και τη συγχώνευσή τους με άλλα σχολεία, που δεν μπορούν να στεγάσουν ούτε τους ήδη υπάρχοντες μαθητές!

Ναι, γίνονται και αυτά από το Υπουργείο που βάζει πρώτα το μαθητή…

Advertisements

Ενέργειες

Information

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: