Ιδού τα παιδαγωγικά κριτήρια

24 03 2011

Μια σύντομη έρευνα στο διαδίκτυο (www.alfavita.gr, http://www.enet.gr, http://www.imerisia.gr) ήταν αρκετή για να αποκαλυφθούν τα παιδαγωγικά κριτήρια με βάση τα οποία η Υπουργός Αποδόμησης της Παιδείας και Δια Βίου Κοροϊδίας αποφάσισε και διέταξε με συνοπτικές… παρντόν δημοκρατικές ήθελα να πω, διαδικασίες τη συγχώνευση των σχολείων.

Όχι, για να μη λένε μερικοί υποκινούμενοι μηδενιστές ότι το αδαμάντινο υπουργείο μας κάνει δουλειές του ποδαριού. Είναι όλα μελετημένα μέχρι την πιο μικρή λεπτομέρεια.

Παιδαγωγικό κριτήριο υπ’ αριθμόν 1: «Σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία».

Στη Νέα Καλλικράτεια υπάρχουν σήμερα δύο δωδεκαθέσια δημοτικά σχολεία, τα οποία μοιράζονται την ίδια αυλή. Πέρσι οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του 2ου δημοτικού επιδόθηκαν σε πολύμηνο αγώνα με ένα πολύ συγκεκριμένο αίτημα: να φύγουν τα παιδιά από τις λυόμενες αίθουσες διδασκαλίας, στις οποίες είχαν καταμετρηθεί υψηλά ποσοστά επικίνδυνων ουσιών. Φέτος, τα παιδιά αυτά – μαζί με δύο τμήματα του 1ου δημοτικού – κάνουν μάθημα εκτός λυόμενων. Τα δύο σχολεία έχουν νοικιάσει χώρους που προορίζονταν για εμπορική – επαγγελματική χρήση σε γειτονικές πολυκατοικίες!!!

Όπως καταλαβαίνετε, πληρούνται στο ακέραιο όλες οι προϋποθέσεις για να έρθουν τα παιδιά του διθέσιου δημοτικού σχολείου Αγίου Παύλου, το οποίο συγχωνεύεται με τα σχολεία της Καλλικράτειας. Του χρόνου τα μαθήματα θα γίνονται στην εκκλησία που βρίσκεται απέναντι, σε καμιά γειτονική ταράτσα ή στις καφετέριες και τα σαντουϊτσάδικα που είναι λίγο πιο κάτω για να υπάρχει άμεση επαφή του σχολείου με την τοπική κοινωνία.

Παιδαγωγικό κριτήριο υπ’ αριθμόν 2: «Το πολύ μέχρι 25 μαθητές σε κάθε τάξη».

Το 2ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης, με περισσότερους από 180 μαθητές που κάνουν μάθημα σε οκτώ αίθουσες, καλείται να υποδεχθεί και τα 106 παιδιά του 13ου Λυκείου, μετά τη σχετική απόφαση για συγχώνευση. Αυτό σημαίνει πως σε κάθε σχολική αίθουσα θα μορφώνονται 36 παιδιά. Εκτός αν υιοθετηθεί κι εδώ το λαμπρό παράδειγμα της μεταφοράς αιθουσών διδασκαλίας σε διαδρόμους, ημιυπαίθριους, ή ακόμα και στα πεζοδρόμια και τα καταστήματα της παρακείμενης Τσιμισκή. Ή μπορούν να μιμηθούν τα επίσης συγχωνευόμενα 15ο και 60ό Λύκειο Κυψέλης στην Αθήνα, όπου οι καθηγητές θα αναγκαστούν πλέον να κάνουν μάθημα και στα υπόγεια του κτιρίου.

Παιδαγωγικό κριτήριο υπ’ αριθμόν 3: Καινοτόμα προγράμματα στην εκπαίδευση.

Το ολοήμερο δημοτικό Σχολείο Αγιονορίου στην Κορινθία καταργείται (παρντόν, συγχωνεύεται ήθελα να πω), παρά το γεγονός ότι είναι το μοναδικό με καινοτόμα προγράμματα και δράσεις σε ολόκληρο το νομό!!! Για όποιον δεν κατάλαβε, το ζητούμενο από το Υπουργείο Παραπαιδείας και Δια Βίου Ανοησίας δεν είναι η ανάπτυξη, αλλά η κατάργηση των καινοτόμων προγραμμάτων στην εκπαίδευση.

Παιδαγωγικό κριτήριο υπ’ αριθμόν 4: Νέες, πλήρως εξοπλισμένες εγκαταστάσεις που μπορούν να εξυπηρετήσουν τις αυξημένες απαιτήσεις της σύγχρονης εκπαίδευσης.

Στην Αθήνα επίκειται η συγχώνευση του 27ου με το 51ο (όπου στεγάζεται και το 5ο Εσπερινό). Είναι μεν κοντά, αλλά το δεύτερο όπου θα μεταστεγαστεί το πρώτο λειτουργεί σε κοντέινερ, ενώ διαθέτει μισό προαύλιο λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων, ενός τάφου που ανακαλύφθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Εκεί θα στεγαστούν οι 300 μαθητές των δύο συγχωνευόμενων Γυμνασίων μαζί με τους μαθητές του υπάρχοντος Λυκείου.

Στο Περιστέρι, το 18ο Γυμνάσιο, το οποίο πριν από δύο χρόνια απέκτησε σύγχρονο κτίριο, μελετημένο και σχεδιασμένο ειδικά για να εξυπηρετήσει τις εκπαιδευτικές ανάγκες, με άρτιο εξοπλισμό και με κόστος εκατομμυρίων, συγχωνεύεται με το 13ο και μεταφέρεται στις δικές του εγκαταστάσεις. Όσο για το καινούριο σχολικό κτίριο, μπορεί να το κάνουν σουπερμάρκετ, ή να το παραχωρήσουν για να γίνει φροντιστήριο. Να μην πάει και χαμένο, τέτοιο στολίδι…

Όπως επισήμανα και στην αρχή, η αποδόμηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ο εξευτελισμός εκπαιδευτικών και μαθητών, ο εξαναγκασμός των γονιών να πληρώσουν αδρά τις δομές της παραπαιδείας, είναι όλα μελετημένα μέχρι την πιο μικρή λεπτομέρεια.

Advertisements

Ενέργειες

Information

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: