Διαδρομή Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα

16 07 2013

Απόσταση: Είναι 350 χιλιόμετρα από το φανάρι της Νέας Ραιδεστού (ένα είναι που λειτουργεί όλο κι όλο, περίπου στη μέση του χωριού) μέχρι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Εννοείται πως τη Θεσσαλονίκη δεν την ακουμπήσαμε, πήγαμε από τον περιφερειακό. Από την Ηγουμενίτσα, άλλα 40 χλμ περίπου είναι η θαλάσσια διαδρομή ως το λιμάνι της Κέρκυρας.

Χρόνος: Συνολικά μας πήρε 3:40΄ για να φτάσουμε στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας χωρίς να κάνουμε στάσεις. Το cruise control ήταν σταθερά κολλημένο στα 110 χλμ/ώρα και το απενεργοποίησα μόνο στον περιφερειακό και σε μερικά ακόμα σημεία που ο δρόμος ζόριζε ελαφρώς και δεν ήθελα να κάνω μαγκιές. Η «Αγία Ειρήνη» που μας μετέφερε, χρειάστηκε 1:30΄ για να διασχίσει το στενό της Κέρκυρας. Βάλε και κανένα 20λεπτο ακόμα για τις μανούβρες και το μπες – βγες των οχημάτων και φτάνουμε αισίως στις 5:30 ώρες, χωρίς να υπολογίσουμε την αναμονή για το δρομολόγιο του πλοίου, ή τυχόν στάσεις στο δρόμο.

Δρόμος: Ουσιαστικά πρόκειται για τη μισή Εγνατία οδό. Είναι σε πολύ καλή κατάσταση, εκτός από ένα μικρό κομμάτι 2-3 χιλιομέτρων στην περιοχή μεταξύ Μέτσοβου – Ιωαννίνων. Εκεί όλη η κυκλοφορία διοχετεύεται στο ένα ρεύμα, που γίνεται διπλής κατεύθυνσης.

Διόδια: Υπάρχουν πέντε σταθμοί διοδίων, οι εξής τέσσερις: των Μαλγάρων (1,2 €), του Πολύμυλου πριν την Κοζάνη (2,4 €), του Μαλακασίου κοντά στο Μέτσοβο (2,4 €), και της Τύριας στην περιοχή της Παραμυθιάς (2,4 €). Ο πέμπτος σταθμός βρίσκεται μεταξύ των δύο τελευταίων και δεν λειτουργεί (ακόμα). Από αυτά, το μόνο που μπορεί να αποφύγει κανείς είναι αυτό των Μαλγάρων, ωστόσο με τη μείωση του κόμιστρου στο 1,2 € δεν ξέρω αν συμφέρει πια να κάνεις τον κύκλο από τη Χαλάστρα. Από τα υπόλοιπα δεν υπάρχει γλυτωμός. Τον Πολύμυλο, για παράδειγμα, τον αποφεύγεις μόνο αν πάρεις την παλιά εθνική Βέροιας – Κοζάνης και κάνεις την υπέροχη διαδρομή της Καστανιάς. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τα υπόλοιπα, αφού παρακαμπτήριες οδοί δεν υπάρχουν πουθενά.

Κόστος: Με την ταχύτητα κολλημένη στα 110, καθώς προείπα, η κατανάλωση της βενζίνης ήταν 6,2 λίτρα/100 χλμ. (ο κινητήρας του SEAT XL είναι ο πασπαρτού 1.400άρης tsi του γκρουπ VW – Audi). Αυτό μεταφράζεται σε 43,4 (πες 45, να ‘ναι στρόγγυλα) λίτρα βενζίνης για το πήγαιν’ έλα, δηλαδή κάτι λιγότερο από 75 € (με τη βενζίνη να τιμάται 1,64 €/λίτρο). Σε αυτά προσθέστε άλλα 17 € (16,8 για την ακρίβεια) για τα διόδια και ακόμα 60 € (2 άτομα & αυτοκίνητο) για το καράβι. Εδώ θέλει λίγη προσοχή, γιατί το εισιτήριο κανονικά έχει διπλάσιο κόστος. Μερικές εταιρείες όμως κάνουν 50% έκπτωση αν πληρώσεις και το εισιτήριο της επιστροφής εκείνη την ώρα. Δεν χρειάζεται να έχεις αποφασίσει πότε ακριβώς θα φύγεις, αφού σου δίνουν απλώς την απόδειξη ότι το έχεις πληρωμένο, οπότε το εισιτήριο της επιστροφής πας και το κόβεις στο λιμάνι της Κέρκυρας όποτε θέλεις. Σούμα: βενζίνες, διόδια, καράβι φτάνουν στα 172 €.

 

Κωνσταντίνος Κουσαρίδης

Advertisements

Ενέργειες

Information

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: