Τα… παιδ(ε)ία παίζει

17 06 2014

Τον ένα μήνα, ο υπουργός παιδείας αποφασίζει να αλλάξει τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης του σχολικού έτους και να καταργήσει μια – δυο αργίες.

Γιατί;

Γιατί έτσι!

Τι θέλει να πετύχει με αυτό;

Απολύτως τίποτε που να έχει την παραμικρή έστω σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Τον επόμενο μήνα, ο επόμενος υπουργός παιδείας αποφασίζει να ακυρώσει τις αποφάσεις του προηγούμενου.

Γιατί;

Γιατί έτσι!

Τι θέλει να πετύχει με αυτό;

Απολύτως τίποτε που να έχει την παραμικρή έστω σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Σε αυτές τις λίγες γραμμές συμπυκνώνεται η πολιτική και η φιλοσοφία του ελληνικού κράτους για την εκπαίδευση. Μαθητευόμενοι μάγοι, που δεν έχουν ιδέα πώς (θα έπρεπε να) λειτουργεί το Σχολείο, παίρνουν αρπακολλατζήδικες αποφάσεις μόνο και μόνο για να τις ανατρέψει ο επόμενος που θα φορέσει το μυτερό καπέλο και το φανταχτερό μανδύα.

Αργίες και εργάσιμες ημέρες αυξομειώνονται αυθαίρετα, χωρίς μελέτη, χωρίς σκέψη, χωρίς να υπολογίσει κανείς για ποιους λόγους έχουν θεσμοθετηθεί οι συγκεκριμένες ημερομηνίες για τη λειτουργία των σχολείων. Αρκεί να το ζητήσει κάποιος άσχετος, όπως π.χ. η ευγενής τάξη των ιδιοκτητών ξενοδοχείων κι ενοικιαζόμενων δωματίων, οι οποίοι θεώρησαν σκόπιμο να προτείνουν την εφαρμογή της «λευκής εβδομάδας» για να τονωθούν οι επιχειρήσεις τους. Οι άνθρωποι πολύ καλά έκαναν, γιατί στο κάτω κάτω της γραφής κανένας ιδιοκτήτης ξενοδοχείου δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει ότι ο Φεβρουάριος είναι ο πιο παραγωγικός μήνας για τους μαθητές και ότι τυχόν εφαρμογή της «λευκής εβδομάδας» θα τινάξει τη μισή σχολική χρονιά στον αέρα. Αυτοί που είναι υποχρεωμένοι να το γνωρίζουν, είναι οι μαθητευόμενοι μάγοι του υπουργείου. Αλλά είπαμε, οι αποφάσεις τους ουδεμία σχέση έχουν με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Χρησιμοποιώ το παράδειγμα με τις αργίες και τη διάρκεια του σχολικού έτους αποκλειστικά και μόνο γιατί είναι επίκαιρο. Μόλις σήμερα ανακοινώθηκε η απόφαση του νέου υπουργού που ανατρέπει την απόφαση του προηγούμενου υπουργού, που βασιζόταν… πού, αλήθεια; Ποια ήταν η ανάγκη, ποιος ήταν ο στόχος, ποια ακριβώς βελτίωση επιφέρει στη δουλειά των εκπαιδευτικών ή στην καθημερινότητα μαθητών και γονέων, οποιαδήποτε από τις δύο αυτές αποφάσεις;
Και την ίδια στιγμή που όλοι ασχολούνται με το αν πρέπει να είναι αργία η ημέρα των Τριών Ιεραρχών, οι εκπαιδευτικοί που έχουν ζητήσει μετάθεση ακόμα δεν ξέρουν σε ποια γωνιά της χώρας θα δουλεύουν την επόμενη χρονιά. Οι σχολικές μονάδες δεν γνωρίζουν πόσοι από τους εκπαιδευτικούς θα παραμείνουν στις θέσεις τους, πόσοι θα φύγουν και πότε θα έρθουν (αν έρθουν) άλλοι για να τους αντικαταστήσουν.

Γιατί είναι αυτό τόσο σημαντικό;

Γιατί πολύ απλά δεν μπορεί να γίνει προγραμματισμός και σχεδιασμός για την επόμενη χρονιά. Στο τέλος αυτού του μήνα όλοι οι εκπαιδευτικοί της χώρας θα έπρεπε να γνωρίζουν σε ποια τάξη και σε ποια παιδιά θα κληθούν να διδάξουν από το Σεπτέμβριο. Θα έπρεπε να το γνωρίζουν, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να προετοιμαστούν κατάλληλα και να ανταπεξέλθουν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις δυσκολίες που τους περιμένουν. Αντί γι’ αυτό, χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν αν το Σεπτέμβριο θα είναι στο σπίτι τους, ή αν θα αναγκαστούν να ψάχνουν σπίτι σε κάποιο νησί. Δεν γνωρίζουν αν θα περάσουν τον επόμενο χειμώνα κοντά στα παιδιά τους, ή αν θα χρειάζονται μισό μηνιάτικο κάθε φορά που θα πρέπει να βγάλουν εισιτήρια για να τα επισκεφθούν. Δεν γνωρίζουν σε ποια σχολεία, σε ποιες τάξεις, σε ποιους μαθητές θα πρέπει να διδάξουν, δεν γνωρίζουν τι θα βρουν μπροστά τους, ώστε να οργανωθούν κατάλληλα και να το αντιμετωπίσουν ψύχραιμα, έγκαιρα και σωστά.

Ας παρηγορηθούν όμως!

Γνωρίζουν τουλάχιστον ότι του Αϊ-Γιαννιού θα είναι αργία!!!

Εκτός αν στο μεταξύ αλλάξει ξανά ο υπουργός…

01

Κωνσταντίνος Κουσαρίδης

Advertisements

Ενέργειες

Information

One response

17 06 2014
Constantinos Lolas

Γιατί βρε Κώστα, τι σημασία να έχει αν τα παιδιά δεν γνωρίζουν αν θα ισχύσει η τράπεζα θεμάτων…? Αν (δεν ξέρω ακόμα) το σχολείο μου ενωθεί με το διπλανό…
Αλλά που σαι? Έχει mundial, οπότε, δεν χαιρετιέσαι με τους συλλογισμούς σου?

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s




Αρέσει σε %d bloggers: